Betaling
Hoe kan ik bij Singa Swalmen betalen?
Bij Singa Swalmen accepteren wij de volgende betaalmethodes
iDeal
Met iDeal kunt u uw bestelling veilig en gemakkelijk afrekenen. U betaald via de beveiligde internetomgeving van uw eigen bank. Wij brengen geen extra kosten in rekening voor betalingen via iDeal.
Creditcard
Bij ons kunt u ook gemakkelijk en veilig betalen met een creditcard. Wij accepteren MasterCard en Visa. Je creditcardgegevens worden versleuteld via de SSL-methode. Door deze hoge veiligheidsstandaard is het betalen met een creditcard bij Singa Swalmen zeer veilig.
Contant betalen
Wilt u contant betalen? Dan kan! Wij accepteren geen coupures van € 200,- en € 500,-. Uiteraard is het ook mogelijk om na oplevering contant te voldoen aan onze medewerkers.
Betalen via mobiele pin
Snel en veilig afrekenen via een mobiele pin. Wij brengen geen extra kosten in rekening voor betalingen via mobiele pin.
Betalingstermijn
We hanteren de volgende betalingstermijnen:
U ontvangt 14 dagen voor aanvang van de werkzaamheden een aanbetalingsfactuur van 25% van het totale bedrag. Deze factuur dient binnen 5 dagen betaald te worden.
Na afronding van de werkzaamheden wordt de resterende 75% gefactureerd. Deze factuur kan betaald worden via mobiele pin of contant.
Voor contante betalingen accepteren we geen coupures van € 200 en € 500. Zorg alstublieft voor het juiste bedrag, aangezien onze medewerkers niet kunnen wisselen.
Voor betalingen via mobiele pin: verhoog tijdig uw betaallimiet bij uw bank. Banken hebben doorgaans 4 uur nodig om de verhoging van uw pinlimiet te verwerken.
Service & garantie
Hoe kan ik een klacht indienen?
U kunt uw klacht indienen bij onze klantenservice via info@singaswalmen.nl, 0618471934 of het contactformulier op onze website. Singa Swalmen reageert zo snel mogelijk én uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk op uw klacht.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? U kunt uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl) of de Geschillencommissie via het Europese ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Welke garantie heb ik op de producten van Singa Swalmen?
Singa Swalmen geeft fabrieksgarantie op onderstaande producten:
- 5 jaar terrasoverkappingen
- 5 jaar zonneschermen
- 5 jaar glazen schuifwanden
- 5 jaar rolluiken
- 5 jaar kozijnen (aparte garantievoorwaarden voor glas)
Met uitzondering van bewegende onderdelen en/of elektrische onderdelen. Op de bewegende en/of elektrische onderdelen krijgt u 2 jaar garantie.
De fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie van een consument.
Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Een overzicht van onze garantievoorwaarden kunt u hier nalezen.
Wat kan ik doen als ik stormschade heb aan mijn bestelling?
Wanneer uw product door de storm of andere weersomstandigheden beschadigd is, neem dan contact op met uw verzekering. Schade die hierdoor ontstaat, valt buiten de garantie van Singa Swalmen. De benodigde onderdelen voor herstelwerkzaamheden (zoals schroeven, dakplaten, staanders etc.) kunt u los bestellen bij ons.
Hoe zit het met condensvorming bij een glazen dak?
Een glazen dak minimaliseert de kans op condensvorming. Echter, als u de terrasoverkapping met glazen schuifdeuren afsluit, kan er soms condens ontstaan onder de dakplaten, vergelijkbaar met een autovoorruit. Om dit te verhelpen, kunt u de ruimte ventileren door de schuifdeuren open te zetten, waardoor de condens verdwijnt. Condens is een natuurlijk verschijnsel, dat komt en gaat. Condensvorming valt niet onder de garantievoorwaarden van Singa Swalmen.
Hoe zit het met condensvorming bij polycarbonaat?
Condensvorming in polycarbonaatplaten
Polycarbonaat is net zoals bijna alle kunststoffen waterdicht, maar niet dampdicht. Hierdoor kan waterdamp dus altijd naar binnenkomen. Als de luchtvochtigheid in de kanalen van de dakplaten hoog is, dan krijg je condensvorming als de platen plots afgekoeld worden; water slaat immers neer op een koud oppervlak. In de praktijk zien we dit alleen bij weersveranderingen, bijvoorbeeld als het dak afgekoeld wordt door regenval. Het is belangrijk dat de binnengekomen condens in de polycarbonaat dakplaat ook weer weg gaat en de condens niet in de dakplaten blijft vastzitten. Door de standaard aangebrachte AntiDust tape verdwijnt condens telkens weer als sneeuw voor de zon.
Onze polycarbonaat dakplaten zijn standaard voorzien van AntiDust tape. Aan de bovenkant van de dakplaat zit gesloten AntiDust tape, terwijl aan de onderzijde geperforeerd AntiDust tape zit. Hierdoor kan het condens vocht weer wegvloeien en vindt er bovendien luchtcirculatie in de dakplaat plaats. Condensvorming is een natuurlijk verschijnsel en doet geen inbreuk op de geleverde kwaliteit van uw tuinkamer. Condensvorming valt derhalve niet onder de garantievoorwaarden van Singa Swalmen.
Welke garantietermijn heb ik op glazen dakbeschot?
Schade aan gelaagd glas, ook wel bekend als 44.2 glas,wordt 48 uur na oplevering niet meer gedekt door onze garantie. U kunt hiervoor een beroep doen op uw glasverzekering.
Tolerantiewaarden en fouten (bouw)glas
Europese productnormen zijn van toepassing op de productie van vlakglas. Deze normen specificeren bijvoorbeeld de toleranties voor visuele defecten in het product, zoals krassen en fijne krassen. De NEN-EN 572 voor floatglas en de NEN-EN 14449 voor gelaagd veiligheidsglas zijn de productnormen voor isolerend dubbelglas. In de praktijk worden deze normen ook gebruikt om glas te beoordelen bij oplevering, waarbij krassen vaak het meest voorkomen.
Deze normen verwijzen voor de visuele kwaliteit van het glas naar de specifieke productnorm van het type glas dat gebruikt is in het isolerend dubbelglas. De meest voorkomende soorten glas in isolerend dubbelglas zijn:
- Floatglas
- Gecoat glas
- Gelaagd glas
De belangrijkste principes voor beoordeling zijn:
- Beoordeel altijd bij bewolkt weer (diffuus daglicht)
- Beoordeel zoveel mogelijk van buiten naar binnen kijkend
- Het midden van de ruit bevindt zich op ooghoogte van de observator
- De minimale afstand tussen de te beoordelen ruit en de observator is 2 meter (beoordelingsmethode 1)
- Bij gecoat glas is deze afstand 3 meter (de observator mag zich binnen een hoek van + en - 30º ten opzichte van de denkbeeldige horizontale lijn tussen het midden van de ruit en de observator bewegen; hierbij is het belangrijk dat de ruit niet langer dan 20 seconden wordt geobserveerd) (beoordelingsmethode 2).
Voor de beoordeling van deze toleranties gebruiken we het formulier 'Beoordeling van enkel glas bij oplevering' van het KCG, het Kenniscentrum Glas.
In Duitsland wordt glas beoordeeld volgens de Merkblatt Richtlinie zur Beurteilung der Qualität von Glas für das Bauwesen.
Bij de beoordeling houden we rekening met de eigenschappen van:
- Floatglas voor schuifdeuren
- Gelaagd glas voor vaste kozijnen, spiedriehoeken en glazen dakbeschot
Afwijkingen die binnen de tolerantiewaarden vallen, kunnen niet worden verhaald.
Overstromen terrasoverkapping
Een terrasoverkapping kan om verschillende redenen overstromen bij harde regen:
- Onvoldoende afwatering: Als de afvoeren of goten verstopt zijn of niet goed werken, kan het water zich ophopen en overstromen.
- Intensiteit van de regen: Bij zeer zware regenval kan de hoveelheid water simpelweg te veel zijn voor de afvoersystemen om aan te kunnen.
- Verstopte goten: Bladeren, vuil en andere obstakels kunnen de goten verstoppen, waardoor water niet goed weg kan stromen.
Het is belangrijk om regelmatig onderhoud te plegen aan de afvoersystemen en te zorgen voor een goed ontwerp om overstromingen te voorkomen.
Overstromingen hebben geen invloed op de kwaliteit van de geleverde terrasoverkappingen. Hoewel overstromingen hinderlijk zijn, richten ze geen schade aan. Na een overstroming kan er echter tijdelijk meer condensatie optreden onder de overkapping. Dit is een natuurlijk proces dat uiteindelijk weer zal verdwijnen.
Terrasoverkappingen die overstromen, zijn uitgesloten van de garantievoorwaarden van Singa Swalmen.
Waterdichtheidsgarantie
Bij Singa Swalmen streven we naar de hoogste kwaliteit en klanttevredenheid. Echter, willen we u erop wijzen dat wij geen waterdichtheidsgarantie bieden op de volgende onderdelen:
- Gevelaansluitingen: Door de variatie in gevelmaterialen en -constructies kunnen wij geen garantie bieden op de waterdichtheid van aansluitingen aan bestaande gevels.
- Gekoppelde goten: Bij gekoppelde goten kan de waterdichtheid variëren afhankelijk van de installatie en de omstandigheden ter plaatse. Daarom bieden wij hierop geen garantie.
- Zijwanden: De waterdichtheid van zijwanden kan beïnvloed worden door verschillende factoren, zoals windbelasting en installatie. Hierdoor kunnen wij geen garantie bieden op de waterdichtheid van zijwanden.
Wij raden aan om regelmatig onderhoud te plegen en eventuele problemen tijdig te melden, zodat wij u kunnen ondersteunen bij het vinden van een passende oplossing.
Demontage en montage van dakbeschot van een bestaande overkapping voor de installatie van zonnepanelen is een specialistische taak. Singa Swalmen kan geen garantie bieden op waterdichtheid na het terugplaatsen van het dakbeschot. Het spreekt voor zich dat wij uiterst zorgvuldig te werk gaan om de overkapping weer waterdicht te maken.
Zijn schuifwandsystemen geheel waterdicht?
Nee, water kan soms binnendringen bij glazen schuifwanden; een schuifwandensysteem is niet 100% waterdicht. Enkele veelvoorkomende oorzaken zijn:
1. Slechte afdichting: Indien de afdichtingen rond de randen van de schuifwanden niet correct zijn aangebracht of versleten zijn, kan er water binnendringen.
2. Verstopte afvoeren: Bladeren, vuil en andere obstakels kunnen de afvoeren verstoppen, wat leidt tot waterophoping en lekkage naar binnen.
3. Extreme weersomstandigheden: Tijdens hevige regenval of stormen kan het waterniveau stijgen tot boven de capaciteit van de normale afvoersystemen, wat resulteert in binnendringend water.
Regelmatig onderhoud en inspectie van de afdichtingen en afvoeren is essentieel om waterlekkage te voorkomen.
Kleurverschil in materiaal
Hoewel alle aluminium profielen van dezelfde fabrikant afkomstig zijn, kunnen er kleurverschillen optreden tussen individuele profielen. Dit is eveneens van toepassing op zijwanden gemaakt van aluminium rabatdelen, waarbij kleurverschillen per deel kunnen voorkomen. Kleurverschillen worden echter niet erkend als grond voor reclamatie.
Vernetting op glas
Vernetting van het glasoppervlak treedt op wanneer het glas vochtig wordt en zuigerafdrukken zichtbaar worden. Dit is een natuurlijk fenomeen dat geen invloed heeft op de functionaliteit van het glas en is daarom geen reden voor reclamatie. Volgens het protocol van het Kennis Centrum Glas moet de beoordeling van enkel glas bij oplevering plaatsvinden wanneer de ruit schoon, droog en onder diffuus licht is.
Reclamaties
Bij Singa Swalmen streven we naar de hoogste klanttevredenheid en kwaliteit in onze dienstverlening. Mocht er onverhoopt toch een probleem zijn met een van onze producten of diensten, dan verzoeken wij u vriendelijk om de volgende stappen te volgen voor een snelle en efficiënte afhandeling van uw reclamatie:
- Meld de reclamatie binnen 48 uur na oplevering: Het is belangrijk dat eventuele problemen zo snel mogelijk worden gemeld. Dit helpt ons om snel te reageren en een passende oplossing te bieden.
- Stuur een e-mail: U kunt uw reclamatie melden door een e-mail te sturen naar ons klantenserviceteam. Vermeld in de e-mail duidelijk uw naam, contactgegevens, en een gedetailleerde beschrijving van het probleem.
- Voeg foto’s toe: Om de situatie beter te kunnen beoordelen, verzoeken wij u om foto’s van het probleem bij te voegen. Dit helpt ons om een nauwkeurige inschatting te maken en de juiste stappen te ondernemen.
Ons team zal uw reclamatie zo snel mogelijk in behandeling nemen en streven naar een oplossing die aan uw verwachtingen voldoet.
Onze garantievoorwaarden kunt u hier nalezen.
Offerte
Kan ik advies op maat krijgen?
Bij Singa Swalmen krijgt u altijd advies op maat. Neem hiervoor contact op via +31618471934, via info@singaswalmen.nl of via het contactformulier.
Kan ik een vrijblijvende offerte aanvragen?
Ja, u kunt een vrijblijvende offerte aanvragen bij ons. Dit kan op verschillende manieren via +31618471934, info@singaswalmen.nl of door het contactformulier op onze website in te vullen.
Hoe lang is mijn offerte geldig?
Uw offerte van Singa Swalmen is twee weken geldig. Wanneer uw offerte verlopen is, kunt u natuurlijk altijd een nieuwe aanvragen. De duur van de geldigheid van een offerte kan afwijken in actieperiodes.
Ik ga akkoord met mijn offerte, hoe maak ik dit kenbaar?
U ontvangt namens ons boekhoudprogramma een digitale offerte met een link om de offerte online te bekijken en te accepteren. U kunt de offerte downloaden als PDF en onderaan de pagina vindt u de optie om de offerte te accepteren. U vult uw naam en email-adres in en plaatst een online handtekening in het daarvoor bestemde vak. Deze handtekening hoeft niet identiek te zijn aan de geschreven handtekening.
Zowel u als wij ontvangen een email met de geaccepteerde offerte en de handtekening.
Zodra wij een getekende offerte hebben ontvangen, onvangt u van ons binnen 2 werkdagen een mail met algemene informatie en de geplande montagedatum.
Afhalen & bezorgen
Afhalen goederen
Wij bestellen voor elke klant de benodigde materialen. We houden geen voorraad aan.
Zodra de materialen klaar zijn voor ophalen, nemen we telefonisch of per e-mail contact op. De levertijd hangt af van de gevraagde materialen en bedraagt momenteel tussen de 5-15 werkdagen. Aan deze levertijden kunnen geen rechten worden ontleend.
Houd rekening met het volgende bij het ophalen:
Ophalen is mogelijk op werkdagen tussen 8:30 en 16:30 uur.
Laat ons alstublieft een dag van tevoren telefonisch weten dat u uw bestelling komt ophalen op +31618471947. We zullen een tijdstip afspreken wanneer de materialen gereed zijn.
U kunt ophalen in ons magazijn, gelegen op Oudeweg 46a, 6071 KR, Swalmen. Er is niemand in aanwezig die ik kan helpen laden, kom altijd met twee personen vanwege het gewicht van de materialen. Draag veiligheidsschoenen.Sommige onderdelen zijn lang (tot maximaal 8 meter). Zorg ervoor dat uw voertuig groot genoeg is om de goederen te vervoeren. Gebruik een glasbok voor het staand vervoeren van glasplaten. Gebruik spanbanden om de glasbok/glasplaten te bevestigen aan het voertuig.
Een glasbok en spanbanden zijn eventueel tegen vergoeding bij ons verkrijgbaar.
Bezorging
Wij bestellen per klant de gewenste materialen. Wij hebben geen materialen op voorraad.
Zodra wij de bezorging hebben ingepland nemen wij telefonisch en/of per mail contact op. Levertijd is afhankelijk van de gewenste materialen en ligt momenteel tussen 5-15 werkdagen. Aan deze levertijden kunnen geen rechten worden ontleent.
- Zodra wij de bezorging hebben ingepland zullen we u telefonisch en/of via e-mail contacteren.
- Als de levering voor geplande bezorgdatum wordt geweigerd door de koper dan vervalt de actuele levertijd.
- De levering van uw producten vindt plaats op de afgesproken datum. Helaas kunnen wij in verband met verkeer en weersomstandigheden geen specifieke tijd benoemen. Door bepaalde omstandigheden kan het ook zijn dat de bezorging buiten het tijdvak of datum voltooid wordt.
- Wij leveren in principe de bestelling tot 10 meter vanaf de plek dat we kunnen uitladen. De plek waar wij de levering uitladen moet vrij begaanbaar zijn en de profielen moeten hierbij in de lengte verplaatst kunnen worden. Dit is een strikt beleid en wij zullen de bestelling niet lossen als we hieraan niet kunnen voldoen.
- Bij levering moet er iemand aanwezig zijn om de chauffeur te helpen met het uitladen.
- Chauffeurs mogen uw huis/appartement niet betreden.
- Wij leveren onze producten in Limburg. Bezorgkosten € 75,-
- Wanneer de bestelling wordt afgeleverd moet de afleverbon worden getekend door een bevoegd persoon. Het tekenen is alleen voor het ontvangst van de producten en geeft verder geen verplichtingen of extra garanties. De persoon die de afleverbon ondertekend is verantwoordelijk voor de controle van de producten.
- In het geval dat u toch niet aanwezig bent tijdens de levering nemen onze bezorgers de producten weer mee en wordt er een nieuwe datum ingepland. Wij leveren de producten niet bij uw buren. In dit geval worden er kosten berekend van € 100,-.
- Zorg ook dat er voldoende ruimte is om de producten neer te zetten. U bent verantwoordelijk dat er een geschikte plek is voor de producten.
- Ook dient u te zorgen voor een bok of houten latten waar de glazen wanden op kunnen rusten. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele beschadigingen wanneer u hier niet voor heeft gezorgd.
- De glasplaten mogen niet liggend getild worden of neergelegd. Hierbij kan het glas springen vanwege mogelijke puntbelasting.
Wat zijn de garantievoorwaarden bij doe-het-zelfpakketten?
Er zijn enkele producten waar afwijkende garantievoorwaarden voor gelden deze kunt u nalezen in onze garantievoorwaarden. Onderstaande garantie wordt tevens alleen gegeven op fabricagefouten.
Zelf monteren/verwerken is accepteren
Wanneer u ervoor kiest om de geleverde producten zelf te verwerken of te monteren kiest u ervoor om deze producten te accepteren. Wij raden u aan om voordat u begint met het monteren/verwerken u eerst de producten controleert op defecten. In het geval u toch een defect constateert willen we u vragen hier foto’s van te nemen en deze op te sturen naar info@singaswalmen.nl. Wij gaan dan snel aan de slag voor u en komen met een passende oplossing.
Wanneer u toch het product heeft gemonteerd of verwerkt kunt u geen aanspraak meer maken op deze garantie. Wij kunnen het product dan niet meer omruilen waardoor we geen verdere oplossing meer kunnen bieden.
Beschadigingen glasplaten melden binnen 24 uur
Wanneer u het defect pas constateert nadat de bezorger is vertrokken willen we u vragen zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Het liefst meldt u dit binnen 24 uur in een email naar info@singaswalmen.nl met hierbij de foto’s. Monteer deze producten niet. Zoals eerder geschreven kunnen we geen garantie bieden op gemonteerde producten.
Servicepunten
Indien blijkt dat de bestelling bij de levering niet compleet of correct is zal er een servicepunt aangemaakt worden. Een servicepunt houdt in dat we streven binnen 14 dagen het ontbrekende te leveren. Aan een servicepunten kan de consument geen rechten ontlenen. Een servicepunten geeft de consument ook geen recht op schadevergoeding.
Openingstijden
Bereikbaarheid kantoor
U kunt ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 17:30 uur op +31618471934. Mocht u ons niet direct kunnen bereiken, laat dan alstublieft een bericht achter op onze voicemail. Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Openingstijden showroom
Onze showroom is open op maandag en donderdag van 13:00 tot 17:00 uur en van 18:30 tot 20:00 uur, alsook op dinsdag en woensdag van 13:00 tot 17:00 uur.
Een afspraak maken om de showroom te bezoeken is niet vereist.
Adres showroom:
Oudeweg 46A, 6071 KR, Swalmen
Limburg Nederland
Reviews
Verzamelen reviews
We verzamelen beoordelingen via het platform van Google. Wanneer u een beoordeling achterlaat op Google, bent u verplicht uw naam en e-mailadres te verstrekken. Google deelt deze informatie met ons zodat we de beoordeling aan uw bestelling kunnen koppelen. Soms kan Google contact met u opnemen voor een toelichting op uw beoordeling. Als wij u uitnodigen om een beoordeling te plaatsen, delen we uw naam en e-mailadres met Google. Zij gebruiken deze gegevens alleen om u uit te nodigen voor het achterlaten van een beoordeling. Google heeft adequate technische en organisatorische maatregelen getroffen om uw persoonsgegevens te beveiligen. Google behoudt zich het recht voor om derden in te schakelen voor het leveren van hun diensten, waarvoor wij Google toestemming hebben gegeven. De genoemde waarborgen voor de bescherming van uw persoonsgegevens gelden ook voor de dienstonderdelen waarvoor Google derden inschakelt.
Impressum
Impressum
Vestigingsnaam:
Singa Swalmen
Hollestraat 21 (alleen postadres)
6071 LD Swalmen
Tel: (+31) (0)6 18471934
Email: singa-swalmen@hotmail.com
Persoon die verantwoordelijk is voor de inhoud van de website: LLM Brauer
Directeur bedrijf: LLM Brauer
BTW-nummer: NL001847655B82
KVK Roermond 62588346
Steuernummer Deutschland DE116/5777/9556
Bankgegevens:
Rabobank
IBAN: NL90RABO 0301 8486 61
BIC: RABONL2U